[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 22، شماره 93 و 94 - ( 1-1396 ) ::
جلد 22 شماره 93 و 94 صفحات 81-66 برگشت به فهرست نسخه ها
رسانه‌ی ملی و مساله‌ی جمعیت در یک مطالعه کیفی
مونس سیاح*، سیده فاطمه محبی، محمد صادق حاتمی
شورای عالی انقلاب فرهنگی
چکیده:   (2377 مشاهده)
بررسی روند تحولات جمعیتی ایران پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، مطابق ماده سوم قانون مصوب مجلس درسال 1372 باعنوان«قانون جامع تنظیم خانواده»، رسانه‌های جمعی موظف گردیدند در راستای سیاست‌های کاهشرشد جمعیت،برنامه ‌سازی و تبلیغ نمایندکه این عامل به همراه سایر عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب گردید، نرخ رشد جمعیت در دهه‌های اخیر به ‌صورت پرشتابی کاهش یابد و به حدود3/1 درصدبرسد. به اذعان کارشناسان رسانه‌ای، ابزار رسانه‌های جمعی و به ‌طورخاص رسانه ملی، ازجمله عواملی هستندکه درکاهشرشد جمعیت موثربوده‌اند.

 
واژه‌های کلیدی: رسانه ملی، افزایش رشد جمعیت، بازنمایی خانواده، تغییرات جمعیتی، گفتمان خانواده‌محور.
متن کامل [PDF 228 kb]   (1287 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/1/19 | پذیرش: 1397/1/19 | انتشار: 1397/1/19
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


سیاح مونس، محبی سیده فاطمه، حاتمی محمد صادق. رسانه‌ی ملی و مساله‌ی جمعیت در یک مطالعه کیفی. فصلنامه جمعیت 1396; 22 (93 و 94) :81-66

URL: http://populationmag.ir/article-1-426-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 93 و 94 - ( 1-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله جمعیت Population Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4514